7/8/13

"Rapunzel, tírame tu trenza!"

L'estiu passat vaig fer un pastís per les noces del Rafa i la Núria.  Aquell dia em vaig prometre no tornar a fer res amb fondant a l'estiu de tant malament que ho vaig passar. He faltata a la meva promesa.


Tarta decorada amb fondant representant la torre de Rapunzel

Aquesta tarta va ser per na Zeina, que feia 5 anyets i li encantes les princeses, com més llarg els cabells millor. És fàcil endevinar quina és la seva preferida, no? La Rapunzel, clar. 

Jo que som molt caparruda vaig decidir que la tarta per la Zeina, a més a més d'una trena ben llarga que posaria el seu nom, tendria una torre. No vaig pensar però que a finals de juliol aquí a Mallorca fa una calorada de por. Tot i així la vaig fer amb torre, i va aguantar fins al final!

Vaig fer primer, d'un dia per l'altre, dos pans de pessic de taronja seguint aquesta recepta:


6 ous

300gr mantega
300gr sucre
300gr farina "bizcochona"
150gr farina normal
ralladura de taronja
suc i essència d'atzar al gust (unes 5 o 6 cullerades entre les dues coses)

Pel farcit vaig desfer 600gr de xocolata negra, la vaig apartar del foc i, a poc a poc i remenant tota l'estona, vaig anar-hi tirant cullerades de suc de taronja i aigua d'atzar. Al principi sembla que es fa terrós i no surtirà bé, però seguiu afegint suc a culleradetes i removent i al final queda una textura tipus ganache fantàstica per farciments i cobertures que han d'aguantar la calor.


Els pans de pessic eren rectangulars, vaig tallar-los perque la tarta fos quadrada i amb el que va sobrar vaig tallar cercles amb un tallador de galetes i els vaig col·locar un sobre l'altre (els dos d'adalt una mica més grans) amb farciment entremig perquè s'enganxesin i una broqueta de fusta (al final en vaig haver de posar 4 o 5 perque s'aguantés la torre i no tombés). Un cop fet això, vaig cobrir la meitat de la torre de farciment i la vaig ficar a la nevera per poder, després, cobrir l'altre meitat.




Mentrestant, vaig fer una mica d'almíbar i vaig mullar els quadrats de pa de pessic, vaig farcir-los i cobrirlos amb la xocolata a la taronja i els vaig deixar també a la nevera. 


La xocolata de la torre i de la base es va endurir vaig cobrir-les amb fondant. Només quedava fer la decoració... Només?


Les pedretes de la torre les vaig fer fent boletes petites d'un tros de fondant marró, banc i gris sense acabar de mesclar i passant-hi es rodet per demunt, molt fàcil, però les vaig haver d'enganxar una per una!




I la teulada de la torre la vaig fer fent un cucurutxo de pasta de goma (que aixuga més ràpid que el fondant) utilitzant com a motlles un tros de fondant embolicat amb paper plàstic transparent. El vaig deixar eixugar i, després de provar com quedava, hi vaig aferrar les teules, també una per una:





Ja només faltava la trena, la planta enfiladissa, el bassal... Molta feina, com ja he dit, però la Zenia estava tan contenta i va quedar tan bé que va valer la pena.









Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per compartir amb nosaltres la teva opinió