3/1/15

Recuperant el Roscón de Reis

L'any passat vaig anar una mica tart amb el Roscón de Reis. Aquest any recupero la recepta perque penso repetir-la: va sortir molt, molt bo. Anima't a tastar-la i ja em diràs com t'ha anat. I feliç 2015 ;)!

----

Això de voler tastar les receptes abans de publicar-les fa que vagi una mica tart. Aquest any he fet el roscón jo mateixa, porta temps però és més fàcil del que pensava.
Vaig trobar la recepta i un pas a pas molt detallat a la web de receptes Roscón de reyes. Aquí mateix us explico  el procès que vaig seguir jo, amb retocs de quantitats i ingredients.


Roscón de reis amb nata


Necessitem:


Massa mare:

7'5gr llevat de panaderia fresca
50ml llet semi-desnatada
75gr farina de força

Desfem el llevat amb la llet a temperatura ambient i incorporem la mescla a la farina. Ho mesclem amb els dits fins que tenim pasta enganxosa però que permet que en fem una bola. La deixem a un bol tapada amb film un parell d'hores. Ha de crèixer el doble del que era.


Roscón:

Massa mare
1 ou
250gr farina (a la recepta original en posava menys, vaig haver-ne d'afegir)
25ml llet semi-desnatada
60gr mantega
60gr sucre
1 pessic de sal
1 culleradeta de moscatell
1 cullerada d'aiga de tarongina ("azahar")
Ratlladura de llimona i taronja al gust
Canyella al gust


Roscón de reyes amb nata

Batem l'ou amb el sucre, la sal, la canyella, el moscatell, la tarongina, la llet, la ratlladura de taronja i llimona i la mantega en pomada. Possem en un altre recipient la farina i anem afegint la mescla anterior a poc a poc. Quan està gairebé integrada afegim la massa mare. Amasem una bona estona fins que tenguem una massa uniforme que es desenganxa fàcilment. La deixem a un recipient tapada amb flim transparent o amb un drap humit un parell més d'hores. Ha de crèixer el doble un altre cop.


Quan hagi crescut l'amassem suaument i formem el roscón i, de nou tapat amb un drap, el deixiem crèixer un parell més d'hores.



Roscón de reis amb nata

Un cop passat aquest temps, el pintem amb ou i el decorem, jo ho vaig fer amb ametlla filetejada i sucre, i ho fiquem al forn escalfat a 180º uns 25 minuts. Fiquem també un recipient amb aigua al forn perquè hi hagi més humitat i roscón surti més esponjós. Abans de treure'l del forn el deixem uns minuts amb la porta oberta perque el canvi de temperatura no sigui tan brusc. 


Com que volia farcir-lo, el vaig fer d'un dia per l'altre perque s'assentés la massa. El vaig obrir i el vaig farcir de nata muntada. Boníssim!



Roscón de reis amb nata



Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per compartir amb nosaltres la teva opinió