28/12/14

Galetes de Nadal per esmorzar

Bon dia! Què tal les festes? Per aquí atrafegades, ja et pensaves que m'havia oblidat de l' "I tu què esmorzes?" de Nadal que havia promés? Doncs ja és aquí: galetes de jingebre.

Galetes de jingebre per esmorzar

Tranquil que no se les va menjar totes el tió, tot i que per la quantitat de regalets que va cagar ho semblava! 
Per les galetes necessites:

230gr mantega tova
200gr sucre
330gr mel
1 ou
La farina que agafi (a la recepta original hi deia 550gr, jo en vaig emprar uns 800gr)
1 culleradeta sal
1 culleradeta i 1/2 llevat
1/2 culleradeta bicarbonat
1 culleradeta canyella
2 culleradetes jingebre
1 culleradeta nou moscada

Primer batem la mantega amb el sucre. Un cop ben mesclat, hi afegim la mel i, després, l'ou. Per acabar i afegim la resta dingredients secs. Jo vaig afegir la farina sense por fins als 500gr, després vaig anar afegin-t'hia poc poc per no passar-me i amassant. Quan la massa torna poc enganxosa i manejable, jo la vaig estirar fins que feia un gruix de mig centímetre més o menys i la vaig ficar a la nevera mentre escalfava el forn a 180º, recollia la cuina, preparava les safates amb paper de forn i triava i cercava els tallador. Després només queda tallar i enfornar 20min. Si quan les galetes porten uns 10min al forn gires la safata aconseguiràs que quedin totes igual de daurades. Quan les traiem del forn les passem immediatament a una reixeta i deixem refredar.

Galletas de jengibre

Pes esmorzar, amb el cafetó o fins i tot com a regal d'amic invisible, aquestes galetes milloren en sabor cada dia que passa.






Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per compartir amb nosaltres la teva opinió