29/10/14

Cheescake de caramel i espècies

Per aquesta tarta no necessiteu forn però això no vol dir que no vos pogueu cremar. Abans de començar  un avís: aneu molt en compte quan feu el caramel, crema com mil dimonis, ho dic per experiència.
Aquest és una tarta petita, per a sis persones, però podeu multiplicar els ingredients per fer-la tot lo gran que necessiteu. 


Cheescake de caramel sense forn

Primer fem la base. Normalment emprariem la base de galetes amb mantega que podeu trobar a altres receptes del blog, com la tarta de meló per exemple. Però com que no tenia mantega vaig provar un altra recepta més lleugera que va quedar boníssima també. Necessitem:

70gr galetes
30gr formatge fresc d'untar
Un rajolinet d'oli

Batem el formatge amb un rajolinet d'oli i ho mesclem tot amb les galetes triturades. Posem la mescla al motlle i la repartim i aplanem aixafant-la. Ho fiquem al forn escalfat a 180º uns 8 minuts; traiem i reservem.


Mentrestant preparem el caramel amb:
120gr sucre
60gr mantega
80ml llet o nata

A una olla petita escalfem el sucre fins que es desfaci. Llavors, amb molt de compte, hi afegim la mantega i, un cop desfeta, la llet o nata a poc a poc i removent. Repeteixo: compte! Si us esquitxeu amb el carmel us cremareu de mala manera, jo em vaig cremar. Si això passa reaccioneu ràpid: aigua freda de seguida i després aloe vera o oli de rosa mosqueta és el que millor m'està funcionant a mi.


Tarta de formatge i caramel especiat


Reservem el caramel i fem la crema de formatge amb:

330gr formatge fresc d'untar
53ml llet
4 fulls gelatina neutra
canyella, nou moscada i gingebre al gust
el caramel que hem preparat abans

Primer de tot posem les fulles de gelatina en aigua uns minuts per hidratarla. 
A un altre recipient, batem el formatge amb les espicis, jo us aconsello que poseu sempre una mica més de canyella que de gingebre i una mica més de gingebre que de nou moscada. Escalfem la llet, hi desfem la gelatina ja hidratada i escorreguda a dins i l'hi afegim al formatge batent amb cura. Per últim afegim el caramel i batem bé. 
Passem la mescla al motlle on tenim la base que ja hauria d'estar fred i fiquem a la nevera mínim dues hores.

Decorem com més ens agradi. En aquest cas jo vaig decorar-la amb nata montada i canyella en pols, va fer la tarta encara més cremosa, a banda de més guapa!


Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per compartir amb nosaltres la teva opinió