25/10/17

Preparant la Castanyada

Aquest any m'hi he posat amb temps. Tot i la calorada que encara fa només falta una setmana per la Castanyada. Aquí, a Mallorca, no es celebra, però em vaig acostumar a celebrar-la quan vivia a Barcelona i la veritat és que és una festa que m'agrada molt. Ja ho he comentat altres vegades crec: la gent s'ajunta, fan panellets, torren castanyes i moniatos, en mengen junts i sempre m'ha donat molt bon rotllo. Així que aquest any no falla: la recepta dels panellets, moooolt fàcil, ideal per fer amb els menuts de la casa i,  a més, sense gluten.

panellets

Necessites:

150gr sucre
150gr ametlla molta
1 patata petita bullida (80gr aprox)
2 ous
Ametlla picada i/o pinyons

Amb la patata bullida i el sucre fem un puré amb una forquilla. Hi afegim l'ametlla molta i, després, un ou. Formem boletes amb la pasta resultant i les anem col·locant a la safata del forn. Les pintem amb l'altre ou batut per sobre i hi enganxem pinyons o ametlla picada al gust. Pots simplement posar una ametlla crua sencera a sobre també. Enfornem amb el forn calent a 160º uns 15min. Anem vigilant el forn cada 5min, els panellets es poden cremar ràpidament. Traiem del forn i deixem refredar.

panellets

Alguns trucs són deixar reposar la pasta a la nevera d'un dia per l'altre, així les boletes seran més fàcils de fer. També podem afegir sabors: ratlladura de llimona o taronja, dues cullerades de cacau en pols per fer-los de xocolata o afegir 80gr de coco ratlla i cobrir-los de coco abans d'enfornar. Ja m'explicaràs quins t'agraden més ;)

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per compartir amb nosaltres la teva opinió