18/3/17

Diverses variacions


Les variacions són el que fan que d'una recepta en puguin sortir milers. És molt agradable el que sents quan fas canvis i canvis a una recepta i surt alguna cosa bona. A vegades millor que l'original, a vegades només diferent. Llavors te la fas teva. El meu problema és que no m'agrada repetir receptes, per això gairebé sempre les canvii, incloses les que em sento meves. Així és com vaig arribar a aquesta recepta de madeleines semiintegrals amb llimona i llavors de rosella, afegint i llevant d'aquí i d'allà a la meva recepta de madeleines original. 

Madeleines semi-integrals amb llimona i rosella per esmorzar

Els ingredients necessaris per a unes 30-36 madeleines (o un pa de pessic d'uns 20cm de diàmetre) són:

150gr sucre
150gr mantega
90gr farina "bizcochona" (o 90gr farina normal + una culleradeta de llevat químic)
65gr farina integral d'espelta (opcional, pot fer-se tot amb farina normal)
3 ous
1 llimona (pell ratllada i suc)
1 cullerada llavors de rosella

Primer hem de fer una mantega "noissette", això és, posar la mantega al foc fins que agafi un to marró claret i faci una olor entre nous i avellanes, anant amb compte que no es cremi. Retirem del foc i deixem temperar. 
Batem els ous amb el sucre i la ratlladura de llimona, quan blanquegi, hi afegim la mantega. Un cop incorporada, hi afegim també el suc de la llimona.
Afegim les farines i les llavors i batem fins que no quedin grumolls.
Deixem reposar la pasta uns 20min a la nevera mentre escalfem el forn a 180º i greixem els motlles. Passem la pasta als motlles amb cura, sense farcir-los massa. Jo aquest cop m'he passat, podeu comparar les fotos d'aquestes madeleines amb les altres madeleines que trobareu al blog i comprovareu el que passa quan farceixes massa els motlles.
Enfornem uns 10-12min, fins que els costats es torrin una mica, i retirem del forn. 

Madeleines semi-integrales con limon y semillas de amapola para el desayuno

Seguiré penjant receptes d'esmorzars pròximament, però, com sempre, estic oberta a totes les propostes, que t'agradaria trobar en la següent recepta?

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per compartir amb nosaltres la teva opinió