3/1/12

Galletes de Nadal de na Kristel

Faig tart, ja no en queden d'aquestes galletes, mira si han sortit bones!
Són unes galletes alemanes que ja fa dos anys que feim a casa dels meus pares per aquesta època gràcies a na Kristel, que mos va passar la recepta. Aquest any hi ha hagut novetat: les hem decorat una poquet.
Així han quedat:

Ingredients de les galletes:
- 100gr mantega
- 250gr farina
- 1 culleradeta de llevat químic (tipus royal)
- 100gr sucre
- 1 ou
- Vainilla ensucrada
- Espècies: gingebre, anís, nou moscada, coriandre (cilantro en castellà), canella i cardamom (al gust).

Amb aquesta recepta hem anat un poc "a saco": es mescla tot i queda una massa que es desenganxa de les mans. Es fa una bola, es tapa amb plàstic transparent i es deixa a la nevera mitja hora. Es posa el forn a precalentar a 180º. 
Quan es treu la pasta de la nevera s'aplana amb un corró o una ampolla de vidre buida fent una làmina més o menys prima, com més ens agradi, tenint en compte que com més prima menys temps de forn necessitarà. Un truc perque ens surti igual de gruixuda per tot és possar-la entre dues planxes de fusta del gruix que ens interessa:


Després, amb els diferents motlles es van fent les galletes, enfornen i es deixen refredar.


Per acabar, fem la glasa per decorar. La base són 200gr de sucre glass per cada clara d'ou; després pots afegir sabors i colors. Jo vaig fer una sola clara i li vaig possar una mica de canella. Trobareu un tutorial súper complet per aprendre a fer la glasa a El Rincón de Bea
Jo com que era la primera vegada que ho feia i no em volia complicar molt, vaig agafar cullerades de glasa i vaig anar fent ratlles ràpides. Després de deixar-les eixugar sis hores aquest va ser el resultat final:


Recepta de galetes de Nadal alemanes







Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per compartir amb nosaltres la teva opinió