26/5/15

Gelat de maduixes amb nata

No sé tu, però jo tenc unes ganes boges que arribi l'estiu. De poder sortir en tirants a la nit, anar a prendre alguna cosa a les terrassetes, la platja, el sol, els dies llaaaargs... És la meva estació de l'any preferida i si pogués me la passaria estirada a una hamaca menjant gelats. Però com que no puc em conformo amb els gelats ;)

Helado cremoso de fresas con nata sin heladera


Jo no tenc màquina per fer gelats, per això, normalment utilitzo sempre la mateixa recepta de base, la primera que vaig fer pel gelat de vainilla i cookies, i hi vaig afegint o traient coses, depenent del que vulgui que sigui el gelat. Aquest d'avui és de maduixes amb nata, i per fer-lo sol necessites:

400ml nata per muntar ben freda
200gr sucre
3 clares
Crema de maduixes (o curd de maduixes) feta amb:
400gr maduixes
200gr sucre
3 rovells d'ou
100gr mantega

Primer de tot feim la crema, millor d'un dia per l'altre. Separem les clares i els rovells i reservem les clares a la nevera. Netegem i tallem a quadrets petits les maduixes i les posam a una olla al foc amb el sucre. Deixem que cuinin una estona a foc lent, fins que quedi una mena de melmelada. Llavors hi afegim la mantega fins que es desfaci. Retirem un moment del foc i, mentre batem ràpidamen perquè no quallin, hi afegim els rovells. Ho tornem a portar al foc i no deixem de remenar fins que torni una crema espessa. Retirem del foc i deixem refredar.
Per altra banda, a un recipient pugem la nata amb la meitat del sucre i, a un altre recipient, pugem les clares amb la resta del sucre. Afegim la crema de maduixes a la nata i batem fins que s'integri. Hi afegim les clares i les mesclem amb una espàtula, a poc a poc. Passem al recipient que anirà al congelador (un tupper o recipient hermètic) i congelem com a mínim 8 hores.

Gelat cremos de maduixes amb nata sense geladora

Surten dos litres de gelat boníiiissim. Ja estic pensant en el següent sabor que vull tastar... Alguna idea? Quin és el teu gelat preferit?

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per compartir amb nosaltres la teva opinió