11/10/14

Galetes d'avena

Hi han unes galetes americanes que sempre m'han fascinat però mai havia provat de fer. Són tipus les comercialitzades com "chips ahoy", però hi ha receptes infinites amb mil ingredients diferents per triar i mai m'havia decidit. Aquestes d'avui són d'avena, i la veritat és que estan boníssimes!


Galetes d'avena per esmorzar

L'únic problema amb que no vaig comptar és que al ficar-les al forn creixen moltíssim a l'ample: se me van enganxar i van quedar totes diferents: quadrades, triangulars... lletges al cap i a la fi; però tan cruixents i saboroses que m'és igual quina forma tenguin!
Per fer-ne unes 10 galetes d'uns 9cm de diàmetre més o menys, és a dir, grandetes, necessiteu:
120gr farina
1/2 culleradeta llevat
un pessic de bicarbonat
un pessic de sal
1 culleradeta canyella
un pessic de nou moscada
75gr mantega
115gr sucre moré
65gr sucre blanc
1 ou
1 culleradeta vainilla
100gr avena


Galletas de avena para desayunar

Abans de res posam el forn a escalfar a 180º i triturem l'avena però sense fer-la pols, que quedin trossets de diferents mides. L'hi afegim la farina i tots els altres ingredients secs menys el sucre i reservem. A un alte recipient batem la mantega amb el sucre i, quan estigui ben mesclat, hi afegim l'ou i la vainilla. Hi afegim la meitat dels ingredients secs i mesclem fins que s'integri, després hi afegim la resta i ho batem tot junt. 
Amb una cullera repartim la massa a una safata de forn, dues cullerades per galeta, deixant una separació d'uns quatre centímetres per costat i enfornem uns 15-25minuts, depenent de com de cruixents les volguem i també del nostre forn. A mi m'agraden molt cruixents i, a més, se'm van enganxar unes amb les altres, així que les hi vaig tenir ben bé mitja hora.

Ara ja tens berenar per tota la setmana!



Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per compartir amb nosaltres la teva opinió