17/2/18

Excés

Com ja vaig comentar en el post del brownie de remolatxa, a vegades la recepta triada respon a un interès personal i a vegades simplement a un excés d'un ingredient que ja no saps com utilitzar per no tudar-lo. En aquest cas l'ingredient que tenia en excés és la carabassa. Al blog veureu que ja he fet pa de carabassa (dues receptes diferents), galetes, pa de pessic... i volia fer alguna cosa diferent. Per això vaig quedar encantada en trobar una recepta de brioix de carabassa al blog de Kanela y Limón. Com veureu, la seva recepta és amb nutella i amb una forma de treballar la pasta amb un resultat molt vistós. Jo vaig triar afegir-hi xocolata i presentar-ho d'una manera més senzilla, esper que t'agradi. 

brioix de carabassa i xocolata per esmorzar


Avís: aquesta recepta s'ha de preparar d'un dia per l'altre. Els ingredients són:

70gr llet
10gr llevat fresc 
1 ou sencer 
1 rovell
60gr sucre
110gr puré de carabassa 
380gr farina de força
1 pessic sal
80gr trossets xocolata
80gr mantega a temperatura ambient (toveta)

A un recipient gran, escalfem una mica la llet perquè estigui teba i hi desfem el llevat. Hi afegim l'ou i el rovell, el sucre i el puré de carabassa. Un cop ben integrat, hi afegim la farina, la sal i la xocolata pastant a mà o utilitzant els ganxos de la batedora. 
Finalment, anem afegint la mantega a bocins, vigilant que s'integri bé un bocí abans d'afegir-ne més.
Tapem el recipient amb paper plàstic transparent i deixem a la nevera tota la nit (unes 12h).
Un cop passat aquest temps, podem donar forma al nostre brioix. En el meu cas, vaig fer 10 porcions, vaig formar boles i les vaig col·locar a un motlle allargat. D'aquesta manera cada cop que vull una porció no cal tallar res, estir una de les boles i es desenganxa suaument de les altres. Pots consultar altres receptes de brioix si vols veure altres idees, o simplement donar-li forma allargada, com si fos un pa de motlle, i passar-lo al motlle.
Un cop tenim el brioix format, posem el forn a escalfar a 200º. Quan estigui calent, el baixarem a 160º (amb aire) o 180º (sense aire) i enfornarem durant 30min.

Brioche de calabaza y chocolate para deasayunar

Un altre esmorzar dels que aguanten bé el pas del temps, que es pot congelar i treure la nit abans i ni es nota i que queda realment deliciós. T'animes?

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per compartir amb nosaltres la teva opinió