30/8/17

Revisant

Aquests dies he estat revisant algunes receptes antigues i millorant-les una mica, reeditant les fotos i passant les receptes perquè les pogueu tenir en pdf. Aprofito aquestes setmanes de vacances (fins a l'octubre no torno de ple a la feina) per fer-ho i així puc anar alternant receptes noves amb aquestes revisades. He intentat que siguin receptes que no necessitin forn, que la calor segueix aquí i no marxa encara, tot i que a mi ja em ve de gust alguna coca... Aquí teniu la primera: tiramisú.
_______________________________________________________________


El cafè no m'agrada, per tant, normalment no faig postres que en portin. Però sempre hi ha excepcions. A petició del meu pare vaig fer tiramisú amb una recepta que vaig trobar per casa i clar, el vaig haver de tastar... ja no puc dir que els postres que porten cafè no m'agraden, el vaig trobar boníiiissim.


Tiramisu casola recepta



Els ingredients per uns 12 gots:
2 clares
4 rovells d'ou
500gr mascarpone
100gr de sucre
200gr de pa de pessic tipus "soletillas" (jo en vaig emprar 12)
175ml de cafè (jo vaig necessitar 2 tassons)
Una mica de xocolata negra
Cacau en pols (per decorar)

Primer de tot s'ha de fer la crema de mascarpone:
Es pugen les clares. A un altre recipient es mesclen els rovells amb el sucre i, un cop ben incorporat, el mascarpone. Després s'hi afegeixen les clares movent a poc a poc.
Un cop fet això, es tria el motlle que es vol emprar i es fa una capa de "soletillas" prèviament remullades en cafè i (opcionalment) amb una mica de licor tipus amaretto, vi dolç sec, etc. Jo vaig posar una mica de moscatell. A sobre de la capa de "soletillas" una capa de crema de mascarpone i a sobre una xocolata negra ratllada al gust. Es repeteix el procés i a sobre de tot es posa una mica de cacau en pols (també al gust). S'ha de servir bén fred (4 a 8h de nevera -millor sempre d'un dia per l'altre).

Tiramisu casero receta

Com que era per emportar vaig fer racions individuals, però també el pots fer tot en un motlle i anar tallant. Va quedar fantàstic!

Publicada originalment el 12 d'octubre de 2012.

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per compartir amb nosaltres la teva opinió