31/3/18

Quan tens el cap a una altra cosa

Avui l'he liada un poc. Volia fer pa, però no he triat la recepta adient, m'he despistat i m'he passat de forn... Saps aquests dies que no estàs en el que has d'estar? Doncs això. Així i tot, he de dir que m'ha quedat un pa integral de mel molt bo. Bastant torrat, però molt bo. Entra en competència amb el pa d'avena i mel, però no el desbanca ni de bon tros. Aquí tens la recepta:

pa integral de mel facil sense panificadora per esmorzar

275ml aigua tèbia
7gr llevat sec de forner (o 20gr llevat fresc)
80ml oli de gira-sol
100gr mel
1 ou
650gr farina integral

Desfem el llevat en l'aigua i hi afegim l'oli, la mel i l'ou. Anem afegint la farina i pastant amb energia. Després d'uns 10-15min, obtindrem una pasta que encara s'enganxa una mica però que es pot treballar. Greixem un bol i posem la pasta a dins. Tapem amb un paper plàstic transparent o amb un drap humit i deixem tovar 1h aproximadament. Traiem, donem forma al pa directament a sobre d'una safata de forn greixada. Serà una mica difícil, jo vaig fer una trena i no va sortir gaire bé. Millor mullar-se les mans i donar-li una forma senzilla (rodona o allargada). Tornem a deixar pujar uns 30min. Passat aquest temps, pintem amb mel i enfornem amb el forn calent a 220º uns 10min. Tapem amb paper d'alumini i el tornem a ficar al forn 10min més. Anem vigilant i amb molta cura, a mi se'm va passar i ja veus com es va torrar. Traiem del forn i deixem refredar a sobre d'una reixeta.

pan integral de miel facil sin panificadora para desayunar

Si proves de fer aquest i el d'avena, ja em diràs quin t'ha agradat més. Que aprofiti!

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per compartir amb nosaltres la teva opinió