3/12/16

Quan la senzillesa et sorprén

Ja ho he comentat alres vegades, hi ha receptes que et sorprenen per la seva senzillesa. Ja em va passar amb el gató d'ametlla i ara, de nou, amb la tarta tatin. Jo em pensava que era una cosa complicadíssima de fer i resulta que no, que no sols és senzilla de fer, sinó que els resultats són espectaculars. 


En aquest cas, és una tarta tatin de préssec. Els ingredients són:

4 o 5 préssecs grans 
150gr sucre
125gr aigua
1 làmina pasta de fulls

Realment, jo vaig fer la tarta tatin de préssec una mica diferent del que és habitual. Normalment, fariem un caramel amb el sucre i l'aigua, el passariem a un motlle apte pel forn, hi col·locariem els préssec pelats i tallats a quarts, posariem la pasta de fulls a sobre i enfornariem.

En el meu cas, els préssecs eren molt verds i vaig pensar que podria treure'n una mica més de sabor si els cuinava una mica més. Per això jo vaig fer la tatin de la següent manera: 

Primer pelem els préssecs, el tallem a grells i els posem a una cassola al foc amb el sucre i l'aigua. Deixem que caramel·litzin. S'ha d'anar molt alerta, en el meu cas el caramel ja s'havia passat un puntet del daurat i tirava cap al marró, amb el canvi de sabor que això suposa. L'ideal és que quedi de color mel. 
Passem el préssec caramel·litzat a un motlle apte per al forn i hi posem a sobre la làmina de pasta de fulls. Piquem amb una forquilla i enfornem amb el forn calent a 180º uns 25-30min, fins que la pasta de fulls estigui daurada.
Traiem del forn i deixem que temperi uns 5min. Desemmotllem la tarta donant-li la volta sobre un plat o safata, de manera que el préssec quedi dalt. 


I ja està. Ara només queda deixar que refredi del tot i servir-la acompanyada d'un bon gelat, o d'una mica de nata o... del que se t'acudeixi!

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per compartir amb nosaltres la teva opinió