6/10/12

Tarta de xocolata i albercoc

La idea d'aquesta tarta també ve de Dulces bocados. M'encanta aquest blog i les idees de la seva creadora. Un cop més, gràcies Carme.

Aquesta vegada la tarta era per l'aniversari de la meva iaia. Primer havia pensat una tarta decorada amb fondant però hi havia dos problemes: un, amb tanta calor venia de gust alguna cosa fresqueta; i dos, la meva iaia no pot menjar gaire sucre així que vaig buscar una recepta on el pogués reduïr.

Aquesta tarta porta un base de pa de pessic (en aquest cas de xocolata) i mousse (en aquest cas d'albercoc).


Pel pa de pessic de xocolata necessitem:
4 clares
100gr xocolata (jo vaig utilitzar xocolata negra per desfer)
80gr sucre
40ml nata líquida
40gr farina

Precalentar el forn a 170º. Desfem la xocolata amb la nata al foc i deixem que atemperi. Pugem les clares i hi afegim el sucre perque quedi una merenga espessa. Afegim la meitat de la xocolata temperada i mesclem. Un cop integrat afegim la farina i, quan estigui ben mesclat, la resta de la xocolata. Ho enfornem uns 25-30 minuts. Ho traiem i deixem que es refredi.


Per la mousse d'albercoc:
400gr d'albercocs (sense l'os)
4 cullerades grans de sucre
300ml nata per muntar
3 fulls de gelatina

Primer de tot s'han de macerar els albercocs amb el sucre unes hores (jo els vaig deixar unes vuit, també es pot deixar d'un dia pel següent). Es desfà la gelatina amb una mica d'aigua calenta, s'afegeix als albercocs i es tritura. Es posa al mateix recipient que la nata i es munta. Es verteix a sobre del pa de pessic aprofitant el motlle.



Per acabar la tarta vaig decorar-la amb una inscripció de xocolata negra: "Felicidades Yaya". La vaig fer desfent una mica de xocolata i amb l'ajuda d'una plantilla i una màniga pastissera, tal com veureu a les imatges.


 

I aquí teniu l'homenatjada, la meva iaia que en feia 83!











Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per compartir amb nosaltres la teva opinió