13/3/13

Plumcake o la recepta de la felicitat

Fins fa poc, a casa jo era la darrera en llevar-me. Un d'aquells dies me vaig aixecar tota feliç i la felicitat me va durar 5 minuts: no hi havia res per esmorçar. Però res. Ni pa de motlle, ni magdalenes, ni galetes, ni cereals, ni res de res! Me vaig emprenyar i vaig cercar una recepta ràpida per no tornar-me a quedar mai més sense berenar. I així vaig descobrir un blog fantàstic: Bicayenne, i una recepta encara més fantàstica: plumcake. Fàcil, ràpida i amb uns ingredients que gairebé sempre hi ha a una cuina, tot i que vaig canviar les quantitats un poquet.

A més, era l'aniversari del meu pare i el seu dolç preferit és, precisament, el plumcake. Va estar encantat!



Recepta de pa de pessic amb fruits secs i poma ideal per esmorzar

Ingredients:


125gr de farina

100gr de sucre
2 ous petits
70gr mantega
1 culleradeta de llevat químic (tipus Royal)
Vaig afegir també 30ml de llet perque quedava molt espés pel meu gust.

i despres li pots afegir espècies, fruites i fruits secs així com més t'agradin. Jo vaig posar-hi:


1 culleradeta de canyella

70gr de poma en trocets
30gr d'avellanes picades
30gr d'ametlles picades
un grapadet de panses (les vaig posar al final, amb la masa ja al motlle, només en una meitat, perque no ens agraden a tots)



Mesclem els ous i el sucre i quan estigui integrat afegim la mantega en pomada. A poc a poc afegim la farina i el llevat i quan anem per la meitat afegim la llet. Posam la resta de farina i les espècies i, per acabar, els fruits secs y la fruita.


Va quedar la mar de bo!










Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per compartir amb nosaltres la teva opinió