10/10/12

Tiramisú

El café no m'agrada, per tant, normalment no faig postres que en portin. Però sempre hi ha excepcions. A petició del meu pare vaig fer tiramisú amb una recepta que vaig trobar per casa i clar, el vaig haver de tastar... ja no puc dir que els postres que porten café no m'agraden, el vaig trobar boníiiissim.





Els ingredients:
2 clares
4 rovells d'ou
500gr mascarpone
100gr de sucre
200gr de pa de pessic tipus "soletillas" (jo en vaig emplear 12)
175ml de café (jo viag necessitar 2 tassons)
Una mica de xocolata negra
Cacau en pols (per decorar)


Primer de tot s'ha de fer la crema de mascarpone:
Es pugen les clares. A un altre recipient es mesclen els rovells amb el sucre i, un cop ben incorporat, el mascarpone. Després s'hi afegeixen les clares movent a poc a poc.
Un cop fet això, es tria el motlle que es vol emprar i es fa una capa de "soletillas" prèviament remullades en cafè i (opcionalment) amb una mica de licor tipus amaretto, vi dolç sec, etc. Jo vaig posar una mica de moscatell. A sobre de la capa de "soletillas" una capa de crema de mascarpone i a sobre una xocolata negra ratllada al gust. Es repeteix el procés i a sobre de tot es posa una mica de cacau en pols (també al gust).

Tiramisú, receta sencilla de un gran postre italiano

Com que era per emportar vaig fer racions individuals aprofitant paperines de magdalena allargades que tenia per casa. Va quedar fantàstic!



Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per compartir amb nosaltres la teva opinió